måndag, oktober 17, 2005

Discoveries...

Det är ju allmänt känt att flickor har (låt oss säga) en del saker i sina handväskor... Visst en del mer än andra men även jag blir förvånad över hur mycket man kan få plats med i en ändå ganska lite väska.
Nu råkar det vara så att jag tycker om att "vara redo" (ja jag var scout för ca 150år sedan) vilket betyder att man i min väska bland annat kan hitta saker som plåster, hårklämmor, miniflaskor med parfym, läppjox, tandpetare, tuggummi samt en mindre arsenal piller (typ allergi-, åksjuke- och huvudvärkstabletter so no funny stuff there)
Efter en afton i goda vänners lag är det alltid intressant att öppna väska och se vad man lyckats få med sig hem dagen efter....
Förhoppningsvis de kritiska sakerna som

  • telefonen*
  • plånboken intakt och gärna med lite pengar kvar
  • nycklar, gärna sina egna
  • allt det där andra som man också hade med sig ut (av nån mystisk anledning)
Sen kan man ju då också hitta saker som man förvärvat under aftonens gång som tex.

  • drinkpinnar (om jag inte har dem i håret vill säga)
  • någon väsklös väns cigaretter, nycklar, pengar, läppjox mm mm
  • kondomer och glidmedel i små förpackningar (undrar hur kom i kondom rekryterar sina utdelare -är du bra på att gissa vem som kommer att få till det?)
  • 14 meter toapapper...?

Rotade hastigt igenom väskan igår och tyckte vad fasen är allt det här pappret för nått nu då? Det brukar ju vara så att ju längre kvällen går ju mindre papper finns det på flicktoan så vid första besöket hamstrade jag typ 1/4 dels rulle eller så...

Man vet ju aldrig...

*Det rådde ett litet dilemma där om vilket jag skulle skriva först, plånbok eller telefon... och just i denna sekunden blev det telefonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samma princip som att dissikera en vithaj, man kan hitta de mest underliga sakerna i buken på de farliga men ack så vackra djuren. Spännande värre...

Karta över Stockholm med ett kryss någonstans på Kungsholmen, tre oskalade jordnötter, min egen klocka invirad i en linneservett, ett visitkort till någon främmande inredningsbutik samt små stenar(!)

Och, nä, jag snackar inte om någon glupsk vithaj nu, utan om en mestadels ansvarsfylld medborgare som anammade begreppet after work en anspråkslös fredag, med råge.

Honey sa...

Om där även återfanns stenar var det ju bra att klockan var inlindad i en linneservett...