onsdag, november 23, 2005

0,5%

Det har varit mycket jidder om pengar här på sistone.
FinaM: Ja det är ett bra tips men tricket är bara att om man har tillgång till kontot på datorbanken så är det alldeles för enkelt att okynnesflytta på slantarna. Ska dock försöka ta mig i kragen. Ska undersöka läget i Danmark, tror man på det hela taget får bättre ränta där. Jag har 0,5% på mitt lönekonto i DK, i Sverige har man typ 0,00001...

Nog om det nu.

På väg hem på tåget i morse, ska hänga upp väskan på axeln. Eftersom jag har en massa strunt, som tidningar, vattenflaskor och annat jox, i den så väger den lite. Har precis fått upp den på axeln när tåget kränger till och jag tappar taget om väskan och ger mig själv en snygg snyting rakt på örat.

Aj!

Det börjar allt klia lite i julpyntarfingrarna men det betyder först och främst att jag måste ta mig upp på vinden och lista ut vilken av alla lådorna som innehåller tomtepryttlarna och sen lirka ut den...
Mycket att ta tag i här hemma nu känns det som. Behöver vinterpyssla på balkongen. Någon hade ju fått i uppgift att demolera balkonginredningen när denne någon ändå var där ute och rökte men se det gick då inte för sig så det behöver jag göra.

Det spelades som sagt lite TP och NE här bloggare emellan i fredags.
Det gick inge bra för Honey.
Men det var kul i alla fall.
Nästa gång behöver jag mer rödvin så kanske jag också vinner en runda?

Inga kommentarer: