söndag, november 13, 2005

Måndag morgon...

Status söndag:
Pallade inte rulla ner gardinen i sovrummet vilket gjorde att jag vaknade klockan 9 med solen mitt i plytet.
Dagen börjas med en Resorb.
Planen för dagen var att slappa, kanske vattna blommorna, se en massa Vänner och MASH för att inte tala om Pride and Prejudice. Vad blev det nu av detta då?
Ingenting!

*tjingenlingeling*

Svägerska: Ska vi ta och åka till tråkstaden E och hälsa på R (min far) idag? Det är ju fars dag.
Honey: Det hade jag förträngt...
Svägerska: MMmm, vi också lite grann...

Efter viss samling var vi så på väg, med oss hade vi:
  • Honey, konstant gäspande, något bakfull, lätt folkilsken med vansinnigt dåligt tålamod
  • Bror, också han på ganska dåligt humör
  • Svägerska, alltid lika glad och rar
  • Lilla rara älsklingsbarnet på väg att överdosera på pepparkakor
  • 1st DVDspelare, farsdagspresenten
  • 2st scartsladdar, om far inte hade någon
  • 1 påse äpplen, 1 påse med socker, mjöl och havregryn, margarin, kanel och ungsfast form för bak av paj
  • 1 paket glass till pajen och pepparkakor till älsklingsbarnet
  • 1 flaska saft, nej vi är inte så vuxna att vi dricker kaffe
  • X antal väskor innehållande: barnsaker, datorsaker och annat jox (för att enkelt beskriva innehållet i 2st handväskor)

Behöver jag säga att det var viss nomadvarning på oss när vi skulle ha allt med oss ut till bilen för att resa hem igen?

Väl hemma satte jag mig i soffan med lite pasta, mitt täcke och MASH och somnar...
Vaknar till vid 1.30 och tycker att det här var ju snyggt... Hade ju tänkt vara uppe ett tag för att ställa om, ska ju jobba idag.
Men istället för att gå in i sängen och fortsätta sova startar jag om MASH-avsnittet jag somnade ifrån och har inte kommit i säng since.
Och nu e klockan typ 9 igen.
Så istället för att sova inatt har jag sett 8 avsnitt MASH, lite A-Team, matlagningsprogram med dopp i grytan och nu på morgonen har jag hunnit tvätta 9 maskiner tvätt dvs ALL min tvätt inklusive samtliga handdukar och sängkläder i användning.

Ja just det... Måste vattna blommorna också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, jo så kan det gå. Vad är Resorb föresten..?

Anonym sa...

Resorb är vätskeersättningstabletter.

Är tänkta att användas vid diarré och/eller kräkningar, men funkar även efter överdrivet intag av alkohol för att låta kroppen återhämta den balans som man supit bort. ;-)