fredag, november 04, 2005

Travelling into the great unknown...

Idag har det tacklats geografi.

Avståndet mellan soffan och sängen avklarades någon gång vid 04.30 i morse i samlad trupp.
Nattens avsnitt av Cagney och Lacey var inget skoj och man sover alldeles utomordentligt på min soffa.
Man sover tydligen även bra på mitt golv (har jag nu både hört och sett) men det är då inget jag själv provat på... än... (eller tja... jag har nog med viss möda rullat ihop mig på badrumsmattan under en plötslig attack av maginfluensa men det var inget att rekommendera, varken golvet eller sjukan...)

Sträckan: hemmet-videobutiken-thaimatstället-hemmet, företogs i enkel formation och inte av mig...

Den sista portionen geografi tacklas fortfarande av han som inte är hos mig längre och tog mig till ett annat land.
Den sista färden började i samlad trupp mot centralen där vi delades för att med olika färdmedel ta oss till samma ställe där vi åter sågs en kort stund för att sen börja de olika långa resorna i skilda vädersträck.

Om några timmar kommer jag att göra samma resa tillbaka hem igen.

Till ett hem som åter är tomt...

Inga kommentarer: