tisdag, november 22, 2005

Money money money...

Jag kan inte spara... pengar.

Papper, prylar, recept, mat, filmer, foto, kläder, datorer, kökspryttlar, disk you name it men pengar?
Oh no...

Jag har papper från CSN från 1996 i en pärm i min hylla, kryddor som passerat sitt bästföredatum, kläder i storlekar from way back in the day, cdskivor med backuper på min första dator som jag ägde när jag gick i 9:an, burkar med gem, häftstift, snörstumpar, kritor and the list continues.

Men spara pengar?
Nope...

Sitter här och dregglar över resor och datorer som jag dåligt har råd med om det inte inhandlas medelst avbetalning, vilket i sin tur då inte direkt medför större sparmöjligheter.
Att jag sen är skyldig mamma en slant hjälper inte heller.

(Nog för att jag har en skuld att driva in från exet kan ju kvitta för jag lär få vänta till helvetet fryser innan jag får pengar av honom.)

Visst. Mat och hyrespengar finns det även när kontona står på 0 mot slutet av månaden men jag skulle tyvärr inte klara många regniga dagar om det skulle vara nödvändigt.

En liten tripp till New York i vår vore ganska nice, för att inte tala om en tur till solen men nu ska det ju julas och köpas klappar.

Bla bla bla...

Måste
Bli
Bättre

Att
Spara!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... "I know that feeling..."

Men vi gör så här! Jag sätter in lite pengar på ditt konto och så dubblar du dem... Då borde du komma från jobbet till Amsterdam och hem igen...!

Inte samma kontinent som du drömde om men för att korsa bevingade ord från Lasse Åberg med Dorothy från Trollkaren från Oz: There is no place like anywhere else!

Honey sa...

Oh... Ja tack :)
Amsterdam är för övrigt ett mycket trevligt ställe. Nog för att det var ca 11 år sen jag var där sist men iaf...

Anonym sa...

Du kanske ska sluta röka som vissa andra...;-)

Annars är det enklaste att varje månad låta banken dra pengar från ditt konto, direkt in till ett sparkonto. Som mitt gamla ex alltid sa (den snåle f-n, men klok som få) Det är inte inkomsterna som gör det, det är utgifterna...

Och Amsterdam är en underbar stad, håller med! Ett modernt Venedig.

Ring nu banken... ;-)