torsdag, november 17, 2005

What's the tempe*brrr*rature Kenneth?

Ok... För er som inte redan visste det...

Det är kallt ute...

Kallt som attan...

Just nu typ 0 grader på den sida sundet jag befinner mig (ja jag vet att det kanske snöar och blåser järnet på andra ställen i Sverige men det är ändå kallare här... så det så;) och salttraktorn har precis passerat. I det här landet saltar de i drivor så fort termometern sjunker under 0, vilket resulterar i att skor och byxor (för att inte tala om bilar, cyklar, hundar och små barn) blir ganska illa åtgångna om det nu skulle vara så att man ger sig ut i kylan här.

Denne är ju, som tidigare nämnt, kyckling och fryser allt som oftast. Förmodligen kommer det av att jag på senare tid gjort mig av med en del underhudsfett som annars brukar värma ganska bra. Jag har inga problem med vintern som sådan, tycker om när det är kallt och klart och solen gnistrar i snön (händer ju sååå ofta här nere i skåne men i alla fall). För att inte frysa rumpan av mig får jag då istället ta på mig elefantliga mängder kläder varvid jag mer eller mindre vaggar fram.
Vinterjackan är ju av förklarliga skäl redan framplockad och så även fleecetröjan som brukar bo under jackan. Detta får mig att fundera över hur jag ska överleva december och januari? Om jag tycker jackan e lagom (eller tom lite kall) nu, va så med resten av vintern?

*brrr*

6 kommentarer:

/D sa...

Alternativet är att de kör av vägen. Vilket de gör ändå. Hade en kollega i Danmark som åkte på vintersemester i Sverige, han brydde sig inte särskilt mycket om snöoväder. Ett par kanande ned i diken och väldigt långsam framfart berörde honom inte nämnvärt. Vinterdäck, pyttsan heller. Ungefär som en skåning.

Hejsa och syltetöj
/Yours truly

Honey sa...

Piskefløde og håndtørklæde...

/D sa...

Åndsvagt.

Honey sa...

sindsyg...

/D sa...

r*v...

Honey sa...

øv øv øv...