fredag, november 11, 2005

Disney pick me up...

Napoleon: Lafayette! Hey Lafayette... Lafayette!

Lafayette: Ja jag e här...

Napoleon: Lyssna! Hjul som närmar sig...

Lafayette: Men Napoleon vi har ju bitit sex däck idag. Jagat fyra bilar, en cykel och en scooter...

Napoleon: Äh håll din mun! Det e en motorcykel. 2 cylindrig, kedjedriven. Knarrigt hjul där fram låter det som. Nu så tar du däcken och jag går direkt på pudelns kärna.

Lafayette: Hur kommer det sig att du alltid får saftigaste biten?

Napoleon: För att det e jag som e basen så det så! Sluta å tjattra, blås till attack!

Lafayette: *Voff*

Napoleon: Det där e ju en matsignal...

Lafayette: Vilken blåsning hö hö hö...


...


Napoleon: Lafayette! Lafayette! Lyssna!

Lafayette: Vad du e larvig Napoleon det ju bara en gräshoppa.

Napoleon: Det e knarriga skor som närmar sig.

Lafayette: Har du sett en gräshoppa med skor?

Napoleon: Håll din mun. Låt mig se. Det e snörskor. Storlek 42,5. Hål i vänstra sulan låter det som.

Lafayette: Vad e det för färg?

Napoleon: Dom e svart... HUR SKA JAG KUNNA VETA DET? Du nu har det slutat knarra...

Lafayette: Ja jag tror fortfarande det e en gräshoppa.

Napoleon: Det e jag som e basen. Jag bestämer vad det var för nått... Det var en liten gräshoppa...


Visst e de rara... Två av mina absoluta Disneyfavoriter, bland många...

Lilla älskade gudbarnet är just nu väldigt svag för Skönheten och odjuret, ända tills det romantiska slutet avslöjas...
När odjurets förtrollning bryts och han blir en hunk håller hon huvudet i händerna och säger: -Oh nej, oh nej...

Inga kommentarer: